سوره فاتحه الکتاب
الهی نور قلوبنا بالقرآن
دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 10:5 ::  نويسنده : احمدی

امیرالمؤمنین (ع) از نبی اکرم (ص) نقل می کند که خدا به من گفت: و لقد آتیناک سبعاً من المثانی و القرآن العظیم: ای محمد ما هفت آیه که دوبار بر تو نازل شده فرو فرستادیم. حضرت محمد (ص) می فرماید: خدا سوره حمد را در برابر همه قرآن قرار داد و بر نازل کردن آن بخصوص بر من منت نهاد بعد فرمودند: که فاتحه الکتاب سرفترین چیزی است که در گنجینه های عرش است. خداوند محمد (ص) را بدان اختصاص و شرافت داد و هیچ کدام از پیامبران را با او در این جهت شریک ننمود جز سلیمان که به او از این سوره داده شده ( بسم الله الرحمن الرحیم ) همانطور که قرآن از زبان بلقیس اینچنین حکایت کند: نامه ای گرامی از جانب سلیمان به من داده اند و به نام خداوند بخشنده و مهربان است سپس فرمودند: هر که آنرا بخواند در حالی که به دوستی محمد (ص) و خاندان مؤمن و منقاد است و به ظاهر و باطن آن مؤمن و پیرو فرمانش باشد خداوند در برابر هر حرفی از آن حسنه ای به او می دهد که هر یک از آن بالاتر از دنیا و خیراتش می باشد و اگر کسی به این سوره که خوانده میشود گوش فرادهد به مقدار از ثواب و اجر خواندنش را خواهد داشت این چیز را غنیمت شمرده و آن را بیشتر کنید تا موقعش نگذرد و حسرت و آه در دلتان نماند.

به ظرف آبی 40 بار سوره حمد را بخوانید آنگاه از آن به بیمار مورد نظر بپاشید و صدقه ای بدهید و به دریافت کننده صدقه امر کنید تا بیمار (فلانی) را دعا کند تا شفا یابد.

گویند به جهت توانگری که حساب آن عاجز آید (به دید نیاید) در سه شب جمعه هر شبش را رکعت نماز گذارده در هر رکعت 10 بار سوره حمد و 11 بار سوره توحید (اخلاص) و بعد از سلام 100 بار صلوات بفرستد.

شخصی شکایت از فقر و تنگدستی خود به پیامبر (ص) نمود. حضرت فرمودند: چون داخل خانه خویش شدی سلام کن و یکبار سوره حمد را بخوان پس آن مرد چنین کرد خدای برای او و همسایگانش افاضه رزق فرمود.

ابو سلیمان روایت کرده که با رسول خدا (ص) به جنگ کفار رفته بودیم مردی در میان ما مصروع شد یکی از صحابه سوره فاتحه را در گوش او خواند برخاسته و شفای تمام یافت. این قصه به عرض سید کاینات رسید حضرتش فرمودند: هی ام الکتاب و هی شفاء من کل داء یعنی آن ام الکتاب و شفا برای هر دردی است.

خواندن 70بار حمد برای هر درد نافع است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الهی نور قلوبنا بالقرآن و آدرس besharatiha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 90
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 61582
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 3